onsdag 3 juli 2013

Tyskland dag 5 -> Holland

Hej!

Det har varit mycket cyklande och lite tid att skriva. Alldeles FOR mycket cyklande da vi inte alls hallt 80km\dag utan faktiskt kommit narmre 100km varje dag vilket ar lite for mycket for mig om jag ska vara pigg i huvuet. Kameran blir utan batteri ibland ocksa, men lite far ni:

Vi fick sallskap af Philipp fran warmshowers som lat oss bo, tvatta, ata goda hemmagjorda energibollar och som sallskapade oss nastan hela vagen fran Jever till Leer i nordvastra Tyskland.


Vi rakade cykla lite langre an planerat och hamnade utmattade (jag, inte Toni) hos Arthus och Benedetta i Holland. Jag ar valdigt trott och glad over att fa ta en dusch.

Hollands lustiga svampar som visar cykelvagen.

Lite extra energi. Kroketter av flera slag. Den godaste var helt klart den med massa smalt ost.

Forsta kanalen. En av manga manga kanaler i Holland.

Glada fria hons med mycket plats att picka och springa runt pa.

Jever-ol kopt i Jever. Bra bastu-ol skulle jag saga.

En av alla broar over alla kanaler.

Det ligger mycket gatusten i Holland. Och inte laggs den for hand minsann.

Lite lacker arkitektur.

Och lite lacker ost!

Hedlandskapet en dagsetapp oster om Amsterdam.


Amsterdam och text kommer nasta gang jag har internet! Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar