tisdag 9 juli 2013

Luxemburg city 7/7

Det ar inte bara Madeleinekakor som lamnar starka minnen. Jag satt pa ett café vid stora torget i Luxemburg city och njot av att titta pa manniskor som gick forbi och av att lyssna pa den djupa kvinnliga rosten fran scenen bredvid. Det ar "me you zik"-festival i Luxemburg och tjejen som sjunger ar uppenbarligen popular. Denna dag blev min egna vilodag eftersom jag tvingats ta taget fran  Trois-Vierges till Luxemburg city da jag ville kolla hos en optiker vad som kunde ha hant med mitt oga som gjort ont hela natten. Tyvarr kunde optikern inget gora, sa jag hoppades det skulle ga over av sig sjalvt. Genvagen med tag (for ovrigt snabbt, billigt och fritt med cykel) hade gett mig en dag att njuta av stan, ligga i bikini i en bark, lasa en lanad fransk bok och ata gott pa vit duk med silverbestick. Eftersom jag inte hittat den typiska plommonpajen lyxade jag till dagen ytterligare med en glansande hallonbakelse. Det farska halloned som delade hedesplatsen overst med en liten macaron forde med sig artals lycka fran barndoms sommrar pa landet och tiden stannade for en kort stund. Hallonet - min Madeleinekaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar